Організатором аукціону встановлені додаткові вимоги до участника, а саме: надання довідки від балансоутримувача про відсутність у потенційного покупця заборгованості перед балансоутримувачем.
Згідно до п. 8 ст. 14 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", Організатор аукціону з продажу об'єкта малої приватизації не має права витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості, ніж передбачені частиною сьомою цієї статті.
Крім того, п. 47 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об'єктів малої приватиазації та визначення додаткових умов продажу, будь - яка інформація про кожного учасника є знеособленою (анонімною) до закінчення електронного аукціону.
В супереч цьому Організатор аукціону зобов'язує потенційних покупців до початку аукціону подати в паперовому вигляді заяву на участь та документи за місцем його знаходження.
Днаі обставини є порушенням вимог чинного законодавства та основного принципу електронних торгів - конфіденційності.
Date answered :
У відповідності до статті 14 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», потенційні покупці зобов’язані подати органу приватизації разом із заявою у довільній формі інформацію і документи, визначені частиною 7 статті 14 Закону – для об’єктів малої приватизації.
Надані документи та відомості, обов’язкове подання яких передбачено Законом підлягають перевірці органом приватизації на відповідність вимогам статті 8 Закону, є підставою для прийняття організатором аукціону рішення про затвердження або відмову у затвердженні протоколу електронних торгів, вирішення питання про подальше укладання договору купівлі-продажу (частини 9, 10 статті 14 Закону).
У відповідності до пункту 20 частини 1 статі 1 Закону, статі 6 Закону, органом та суб’єктом приватизації є Запорізька обласна рада.
Порядок приватизації майна, що є спільною власністю територіальних громад, сіл, селищ, міст Запорізької області визначено Положенням, затвердженим рішенням обласної ради від 24.10.2019 №9.
У відповідності до пункту 40 цього Порядку, заява та документи, передбачені підпунктами 1-5 пункту 39 цього порядку подаються до виконавчого апарату Запорізької обласної ради в загальному порядку.
На підставі протоколу засідання аукціонної комісії від 24.12.2021, приймаючи до уваги те, що об’єкта приватизації передано в оренду, в тому числі, безпосередньо Балансоутримувачем – КП «Універс» ЗОР, що є одержувачем плати за договорами, які, у разі, якщо покупцем майна стане орендар припиняються з дня, за яким об’єкт переходить у його власність (частина 4 статті 18 Закону), вирішено доповнити перелік документів, необхідних для подання потенційним покупцем – довідкою балансоутримувача про відсутність заборгованості перед ним.
Наведені умови у взаємозв’язку є прозорими, чіткими та виконуваними, та не носять обмежувальний (дискримінаційний) характер.
Положення ст. 14 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» передбачено подачу заяв і документів до органу приватизації у разі продажу об’єктів великої приватизації. Частиною 7 ст. 14 даного Закону, що регулює реалізацію об’єктів малої приватизації не передбачено подання документів і заяв до органу приватизації.
Відповідно до п. 44 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, особа, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, через свій особистий кабінет подає відповідну заяву на участь в електронному аукціоні шляхом заповнення електронної форми і завантаження електронних копій документів.
Згідно частини 10 ст. 14 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», пісдля закінчення електронного аукціону організатор аукціону з продажу об’єкта малої приватизації здійснює перевірку заяви на участь у приватизації об’єкта малої приватизації разом із доданими до неї документами та інформацією переможця аукціону та у разі невідповідності доданих до заяви документів приймає рішення відповідно до частини дев’ятої цієї статті.
Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 8 ст. 14 Закону «Про приватизацію державного і комунального майна», організатор аукціону з продажу об’єкта малої приватизації не має права витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості, ніж передбачені частиною сьомою цієї статті.
Нормативно – правові акти повинні відповідати та не суперечити положенням Закону, оскільки останній має вищу юридичну силу.